|289 L’angoisse de la mort et cytation diabolicque.

|290Selon que dit l’Apostre, a ceulx qui ayment Dieu toutes finissent en bien. |291 Ainsi pareillement, des mauvais la fin est dangereuse, |292 comme dit le Psalmiste, |293 pourtant que, au trespas, a la creature moult griefve douleur, |294 et [31v] premier quant au corps, laquelle pert toute puissance et beaulté et considere que convient pourrir et estre donné au vers. |295 Lors voit l’ame les dyables qui la cytent et sont prestz pour la devorer, |296 comme dit Ezechiel, ou .viie. chappitre, en disant : |297 « Part dehors, mauvaise ame dampnee. |298 Maintenant, il est heure que tu reçoipves les maulx que tu as desservis pour les pechéz que tu as fait. » |299 Helas, c’est griefve douleur, car la Vierge Marie doubtoit de les veoir a l’heure de la mort. |300 Que debvra doncq faire le pecheur qui oncques ne fist bien en sa vie |301 quant il pense as griefves offences qu’il a faictes contre son Createur et va en pays estrange ou jamais il ne fut et ou lieu ou il ne veist oncques devant celluy qu’i tant a courroussé, avec ses ennemys qui l’attendent pour devorer de douleur ?

|302 Il souspire en gectant grans souspirs et sanglotz et renvercent les yeulx affin qu’i ne voyent les maulx qu’il a faict, |303 lesquelz l’accompaignent pour periller avec luy, et les dyables come lyons [32r] pour manger la povre ame. |304 Comme dict sainct Bernard : |305 « Si telle creature avoit une heure pour faire penitence, voulentiers la feroit, |306 car il a laissé Dieu en sa force et jeunesse et Dieu le laisse en telle destresse. » |307 Pour ce conseillent les docteurs que a icelle heure l’on admonneste les pecheurs de demander la misericorde du Createur, |308 luy remonstrant la passion de Nostre Seigneur que pour nous a souffert en la foy catholicque, |309 car plusieurs fois, a son trespas, la creature se desepere de la misericorde de Dieu, |310 comme dit Jheremie, |311 que a grant peine le juste eschapper pourra et a cause des douleurs qu’i sentira, |312 comme nous est demonstré en la figure cy devant, folio .xixe., |313 ou est l’home tenant la chandelle, qui signifie foy, en conseillant le pecheur qui a esperance en son Createur, qui pour luy a voulu mourir en croix, |314 es oraisons des sainctz et sainctes priant pour luy Nostre Seigneur d’aultre part, |315 dont les anges qui reçoipvent l’ame pour la presenter a Dieu |316 et, au dessoubz, grant multitude de dyables qui l’attendent pour devo[r]rer. |317 Ainsy se depart l’ame du corps.


290 Note : Paul, Épitre aux Romains, 8, 28
292 Note Psaumes, 33, 22
294 Leçon non conservée : considere qui c.
297 Note Ézéchiel, 7, 7
300 Leçon non conservée : pense es griefves ; desservir
301 Leçon non conservée : tant as courroussé
304 Leçon non conservée : laisser ; et (aprés jeunesse) mq. : en (aprés laisse) mq.
305 Note : Référence à Bernard de Clairvaux non identifiée
311 Note Lamentations, 3, 18
312 Leçon non conservée : demonstrer