|339 Le jugement de l’ame.

34r] |340Aprés la presentation et accusation de l’ame reste a donner la sentence, |341 car Dieu, qui est tout juste, ne peult juger fors que selon les merites de la creature, |342 come dit le prophete Ysaÿe. |343 Et, jaçoit ce que nous attendons le grant Jugement si est de juger ung chascum a son trespas selon l’ame et a l’aultre selon le corps et l’ame ensemble. |344 Et est le Jugement merveilleux, |345 car nul n’en peult appeler, veu que Dieu le Pere a donné toute puissance a son filz, |346 car il ne regarde pas la dignité de la creature sinon les euvres. |347 Et l’on ne peult appaiser pour or ne pour argent ny aussy pour pleurer ne gemir, |348 car a icelle heure y ne sera pas temps de demander misericorde, |349 car il ne sera point, |350 comme dit Ezechiel au .vije. chappitre, |351 mais dira : « Ta fin est venue.

|352 Maintenant, je te jugeray selon tes euvres et mectray toutes tes abhominations devant toy et ne te pardonneray point, |353 car, ainsy que je t’ay appellé, toy estant au monde, tu ne m’as voulu ouyr mais as mesprisé mon conseil. |354 Ainsi tu seras maintenant jugé. » |355 Et, sy l’ame a [34v] esté bonne et aist creu le bon conseil de l’ange cy dessus nommé, elle sera saulvee, |356 mais premier luy conviendra estre purgee des offences, |357 si aucunes en a faictes, ou feu de purgatoire, |358 lequel, comme dit sainct Augustin, est plus merveilleux que tous les tourmens de ce monde. |359 Et puis Dieu luy dira : |360 « Pour ce que toy estant au monde m’as crié mercy en foy et esperance en moy, je vueilz que soye avecq les repentans en paradis logéz. » |361 Et aux mauvais dira : |362 « Tu ne m’as pas doubté ne demandé misericorde, ains as ensuy les euvres du dyable sans avoir nul espoir. |363 Pour ce, avecq eulx je te condapne estre dampnee », |364 comme il apert en la figure cy aprés, |365 en laquelle est Dieu en chaire, entour luy les appostres, en chayre ausy, approuvant sa sentence ; |366 et au dessus est paradis ; |367 au plus bas est enfer |368 et, dessoubz de Nostre Seigneur, est l’ame au costé droit, qui est presentee par le bon ange, a laquelle il est dit : |369Intra in gaudium Domini tui ; |370 et, a la fenestre, est une aultre ame, presentee par les dyables, |371 esquelz Dieu dit : |372Mittite eam in tenebris exteriores, |373 desquelles nous vueille tenir esloingnés le vray Createur qui nous souffrit mort. |374Amen.


339 Leçon non conservée : Le j. de l’ame répété en haut de 34r – Note : Suivent 2 lignes laissées en blanc.
340 Note : Une illustration pleine page sur le 33v
351 Note : Ézéchiel, 7, 7
353Leçon non conservée : mespriser
358 Note : Augustin, De Civitate Dei contra paganos, XX, 24
360 Note : Références non identifiées
361 Leçon non conservée : demander ; ensuyr
369 Note : Matthieu, 25, 31.
372 Note : Matthieu, 22, 13.
373 Leçon non conservée : tenir esloingnés mq.